17 marca 2011

Jak dodać spis treści w Wordzie?

Prędzej czy później każdy stanie przed problemem takim jak w tytule tego postu. Spis treści potrzebny jest nie tylko w książkach. Wiele jest przykładów dokumentów które znacznie lepiej wyglądają jeżeli dodamy do nich spis treści pomagający szybko odnaleźć interesujący rozdział.

Dysponując pakietem Microsoft Office możemy spis treści dodać automatycznie w bardzo prosty sposób. Za takim rozwiązaniem przemawia głównie wygoda. Wygenerowany automatycznie spis treści możemy jednym kliknięciem zaktualizować. Możemy więc być pewni że tytuły rozdziałów oraz numery stron zawsze będą zgadzać się z rzeczywistą zawartością dokumentu.

Aby móc skorzystać z opcji automatycznego spisu treści musimy spełnić tylko jeden warunek. Tytuły rozdziałów muszą być sformatowane z użyciem "stylów". Style to metoda formatowania grup tekstu przy użyciu wcześniej zdefiniowanych ustawień. Microsoft Word zapewnia całkiem bogatą listę domyślnie dostępnych ustawień stylów. Jeżeli zajdzie taka potrzeba możemy je też definiować samodzielnie. O tym w jaki sposób to zrobić postaramy się napisać w przyszłych wpisach na blogu Prosty Internet.

Style dostępne są na wstędze z przyciskami na pierwszej zakładce. Aby zaaplikować wybrany styl zaznaczamy fragment tekstu i klikamy przycisk z wybranym stylem.


Na ekranie powyżej przykład tekstu z użytymi stylami dla nagłówków pierwszego i drugiego poziomu.

Aby wstawić automatyczny spis treści wstawiamy kursor w miejscu w którym chcemy aby się on pojawił. Następnie wybieramy zakładkę "Odwołania/References" i klikamy pierwszy przycisk od lewej: "Spis treści".

Mamy do wyboru kilka opcji domyślnych, możemy też przy odrobinie cierpliwości i umiejętności stworzyć własny wzór spisu treści. Poniżej znajduje się przykładowy spis treści uzyskany przy użyciu domyślnych ustawień.



O tym jak stworzyć własny wzór spisu treści przeczytacie w kolejnych wpisach.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

udało mi się!

itcenter pisze...

Ta umiejętność zdecydowanie ułatwia pracę w wordzie, a szczególnie gdy przed nami pisanie inżynierki bądź magisterki ;)