Konto poczty elektronicznej jest w dzisiejszych czasach czymś oczywistym. Każdy ma co najmniej jedno. No właśnie - co najmniej. Wiele osób ma więcej niż jedno konto. Często jest to uciążliwe - każdy kto setki razy dziennie nerwowo przelogowywuje się na inne konto wie o czym mówimy. Na szczęście użytkownicy kont pocztowych Gmail oferowanych przez giganta Google mają od niedawna znacznie wygodniejsze rozwiązanie. Umożliwia ono dostęp do wielu kont pocztowych będąc stale zalogowanym jako jeden użytkownik. Dzięki temu możemy czytać pocztę z innych kont, ale również odpisywać tak samo jak gdybyśmy byli zalogowani na każde z kont osobno.
Uruchomienie tego mechanizmu jest bardzo proste i nie zajmuje więcej niż 5 minut!
Pierwszym krokiem jest zalogowanie się na konto z którego pocztę chcemy udostępnić.
W kolejnym okienku wpisujemy adres konta z którego chcemy mieć dostęp do udostępnionej poczty.
Klikamy dalej, następnie "Wyślij email".
Teraz możemy przelogować się na konto któremu udostępniliśmy dostęp do swojego konta.
Odbieramy nową wiadomość i klikamy w link aby potwierdzić swoją tożsamość.
Zgodnie z informacją która się wyświetla po kliknięciu linka - weryfikacja i uruchomienie usługi może potrwać do 30minut.
Kiedy operacja aktywacji i weryfikacji zakończy się w prawym górnym rogu obok nazwy naszego konta (adresu email) pojawi się strzałka - po kliknięciu rozwija się lista kont do których mamy przyznany dostęp. Kiedy klikniemy jedno z nich otworzy się ono na nowej zakładce w przeglądarce.
Gotowe - mamy dostęp do dwóch kont pocztowych Gmail jednocześnie!
19 marca 2011
17 marca 2011
Jak dodać spis treści w Wordzie?
Prędzej czy później każdy stanie przed problemem takim jak w tytule tego postu. Spis treści potrzebny jest nie tylko w książkach. Wiele jest przykładów dokumentów które znacznie lepiej wyglądają jeżeli dodamy do nich spis treści pomagający szybko odnaleźć interesujący rozdział.
Dysponując pakietem Microsoft Office możemy spis treści dodać automatycznie w bardzo prosty sposób. Za takim rozwiązaniem przemawia głównie wygoda. Wygenerowany automatycznie spis treści możemy jednym kliknięciem zaktualizować. Możemy więc być pewni że tytuły rozdziałów oraz numery stron zawsze będą zgadzać się z rzeczywistą zawartością dokumentu.
Aby móc skorzystać z opcji automatycznego spisu treści musimy spełnić tylko jeden warunek. Tytuły rozdziałów muszą być sformatowane z użyciem "stylów". Style to metoda formatowania grup tekstu przy użyciu wcześniej zdefiniowanych ustawień. Microsoft Word zapewnia całkiem bogatą listę domyślnie dostępnych ustawień stylów. Jeżeli zajdzie taka potrzeba możemy je też definiować samodzielnie. O tym w jaki sposób to zrobić postaramy się napisać w przyszłych wpisach na blogu Prosty Internet.
Style dostępne są na wstędze z przyciskami na pierwszej zakładce. Aby zaaplikować wybrany styl zaznaczamy fragment tekstu i klikamy przycisk z wybranym stylem.
Na ekranie powyżej przykład tekstu z użytymi stylami dla nagłówków pierwszego i drugiego poziomu.
Aby wstawić automatyczny spis treści wstawiamy kursor w miejscu w którym chcemy aby się on pojawił. Następnie wybieramy zakładkę "Odwołania/References" i klikamy pierwszy przycisk od lewej: "Spis treści".
Mamy do wyboru kilka opcji domyślnych, możemy też przy odrobinie cierpliwości i umiejętności stworzyć własny wzór spisu treści. Poniżej znajduje się przykładowy spis treści uzyskany przy użyciu domyślnych ustawień.
O tym jak stworzyć własny wzór spisu treści przeczytacie w kolejnych wpisach.
Dysponując pakietem Microsoft Office możemy spis treści dodać automatycznie w bardzo prosty sposób. Za takim rozwiązaniem przemawia głównie wygoda. Wygenerowany automatycznie spis treści możemy jednym kliknięciem zaktualizować. Możemy więc być pewni że tytuły rozdziałów oraz numery stron zawsze będą zgadzać się z rzeczywistą zawartością dokumentu.
Aby móc skorzystać z opcji automatycznego spisu treści musimy spełnić tylko jeden warunek. Tytuły rozdziałów muszą być sformatowane z użyciem "stylów". Style to metoda formatowania grup tekstu przy użyciu wcześniej zdefiniowanych ustawień. Microsoft Word zapewnia całkiem bogatą listę domyślnie dostępnych ustawień stylów. Jeżeli zajdzie taka potrzeba możemy je też definiować samodzielnie. O tym w jaki sposób to zrobić postaramy się napisać w przyszłych wpisach na blogu Prosty Internet.
Style dostępne są na wstędze z przyciskami na pierwszej zakładce. Aby zaaplikować wybrany styl zaznaczamy fragment tekstu i klikamy przycisk z wybranym stylem.
Na ekranie powyżej przykład tekstu z użytymi stylami dla nagłówków pierwszego i drugiego poziomu.
Aby wstawić automatyczny spis treści wstawiamy kursor w miejscu w którym chcemy aby się on pojawił. Następnie wybieramy zakładkę "Odwołania/References" i klikamy pierwszy przycisk od lewej: "Spis treści".
Mamy do wyboru kilka opcji domyślnych, możemy też przy odrobinie cierpliwości i umiejętności stworzyć własny wzór spisu treści. Poniżej znajduje się przykładowy spis treści uzyskany przy użyciu domyślnych ustawień.
O tym jak stworzyć własny wzór spisu treści przeczytacie w kolejnych wpisach.
16 marca 2011
Wydrukuj co tylko chcesz do pliku PDF. Za darmo!
Chcesz zapisać ciekawą stronę www aby przeczytać ją później? Chcesz wydrukować ważny dokument u kogoś kto nie ma Worda? Boisz się że twoja praca magisterska będzie wyglądać zupełnie inaczej niż na twoim komputerze kiedy zaniesiesz ją do punktu druku?
Rozwiązaniem jest na wyciągnięcie ręki - za darmo! Wystarczy zainstalować sobie "specjalną" drukarkę, taką w której nie trzeba wymieniać tuszy, nie trzeba dla niej miejsca na biurku, nie potrzebuje papieru.
Drukarka drukująca do plików PDF pozwala tworzyć je z każdej aplikacji dającej możliwość wydruku. Jej konfiguracja jest bardzo prosta a obsługa nie wymaga żadnej "tajemnej" wiedzy.
Pierwszym krokiem jest pobranie instalatora ze strony producenta http://www.bullzip.com/products/pdf/info.php#download. Następnie instalujemy go w swoim systemie. Pierwsze okienko pozwala wybrać język - na liście jest też język polski. Na kolejnych ekranach instalatora postępujemy zgodnie ze wskazówkami, należy jedynie pamiętać żeby zaznaczyć opcję instalacji pakietu GhostScript Lite
Po zakończonej instalacji otworzy się okno w którym powinna znajdować się nowa drukarka:
Teraz wystarczy już tylko otworzyć dokument który chcemy wydrukować, wybrać z listy nowo-zainstalowaną drukarkę i kliknąć drukuj.
Pojawi się okno pozwalające wybrać szczegółowe ustawienia, na początek wystarczy jedynie wskazać ścieżkę do pliku w którym chcemy zapisać "wydruk".
Miłego drukowania!
Rozwiązaniem jest na wyciągnięcie ręki - za darmo! Wystarczy zainstalować sobie "specjalną" drukarkę, taką w której nie trzeba wymieniać tuszy, nie trzeba dla niej miejsca na biurku, nie potrzebuje papieru.
Drukarka drukująca do plików PDF pozwala tworzyć je z każdej aplikacji dającej możliwość wydruku. Jej konfiguracja jest bardzo prosta a obsługa nie wymaga żadnej "tajemnej" wiedzy.
Pierwszym krokiem jest pobranie instalatora ze strony producenta http://www.bullzip.com/products/pdf/info.php#download. Następnie instalujemy go w swoim systemie. Pierwsze okienko pozwala wybrać język - na liście jest też język polski. Na kolejnych ekranach instalatora postępujemy zgodnie ze wskazówkami, należy jedynie pamiętać żeby zaznaczyć opcję instalacji pakietu GhostScript Lite
Po zakończonej instalacji otworzy się okno w którym powinna znajdować się nowa drukarka:
Teraz wystarczy już tylko otworzyć dokument który chcemy wydrukować, wybrać z listy nowo-zainstalowaną drukarkę i kliknąć drukuj.
Pojawi się okno pozwalające wybrać szczegółowe ustawienia, na początek wystarczy jedynie wskazać ścieżkę do pliku w którym chcemy zapisać "wydruk".
Miłego drukowania!
Blokowanie reklam w przeglądarce Mozilla Firefox
Denerwują cie ciągle wyskakujące reklamy? Masz dość głośnych animacji zasłaniających treść interesującego artykułu? Wejście na ulubioną stronę zaczynasz od nerwowego poszukiwania czegoś co przypomina znak (x)?
Rozwiązaniem jest dodatek do przeglądarki pozwalający blokować reklamy. Działa automatycznie, sam doskonale wykrywa większość reklam na znanych portalach. Dodatkowo pozwala samemu definiować elementy które chcemy zablokować, jeżeli automat nie ukryje wszystkich denerwujących reklam.
AdBlock Plus - bo to o nim mowa jest jednym z najpopularniejszych dodatków do przeglądarki Mozilla Firefox. Jego instalacja jest równie prosta jak instalacja innych dodatków do przeglądarki. Wystarczy wejść na następującą stronę: https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/adblock-plus/ i kliknąć w przycisk "Zainstaluj".
Następnie trzeba odczekać kilka sekund i kliknąć "Zainstaluj"
W kolejnym okienku które się pojawi klikamy przycisk "Uruchom ponownie program Firefox"
Przeglądarka zostanie zamknięta i uruchomiona ponownie, po ponownym uruchomieniu pokaże się nam okienko jak na ekranie poniżej - znak że wszystko poszło dobrze i nowy dodatek jest zainstalowany.
Następnie wybieramy tylko filtr którego chcemy użyć - polecam BSI Lista Polska - działa świetnie.
Rozwiązaniem jest dodatek do przeglądarki pozwalający blokować reklamy. Działa automatycznie, sam doskonale wykrywa większość reklam na znanych portalach. Dodatkowo pozwala samemu definiować elementy które chcemy zablokować, jeżeli automat nie ukryje wszystkich denerwujących reklam.
AdBlock Plus - bo to o nim mowa jest jednym z najpopularniejszych dodatków do przeglądarki Mozilla Firefox. Jego instalacja jest równie prosta jak instalacja innych dodatków do przeglądarki. Wystarczy wejść na następującą stronę: https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/adblock-plus/ i kliknąć w przycisk "Zainstaluj".
Następnie trzeba odczekać kilka sekund i kliknąć "Zainstaluj"
W kolejnym okienku które się pojawi klikamy przycisk "Uruchom ponownie program Firefox"
Przeglądarka zostanie zamknięta i uruchomiona ponownie, po ponownym uruchomieniu pokaże się nam okienko jak na ekranie poniżej - znak że wszystko poszło dobrze i nowy dodatek jest zainstalowany.
Następnie wybieramy tylko filtr którego chcemy użyć - polecam BSI Lista Polska - działa świetnie.
15 marca 2011
Internet Explorer 9 ( IE9 ) już jest dostępny!
Od dzisiaj jest dostępna nowa wersja przeglądarki wbudowanej w system Microsoft Windows. Pomimo rosnącej popularności alternatywnych przeglądarek takich jak: Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera czy Apple Safari to Internet Explorer wciąż ma duże grono wiernych użytkowników.
Z pewnością ucieszy ich zatem nowa wersja tej przeglądarki. Oferuje ona sporo nowości, znacznie przyśpieszone działanie oraz nowy interfejs użytkownika.
Przeglądarkę można pobrać ze strony znajdującej się pod adresem: http://www.twojanowa.pl/
Z pewnością ucieszy ich zatem nowa wersja tej przeglądarki. Oferuje ona sporo nowości, znacznie przyśpieszone działanie oraz nowy interfejs użytkownika.
Internet Explorer 9 |
14 marca 2011
Formatowanie tekstu w wordzie - tekst po lewej i prawej stronie jednocześnie.
Często używamy Worda do napisania dokumentu lub oficjalnego pisma - na przykład podania lub listu. Aby dokument taki wyglądał profesjonalnie potrzebujemy sformatować jego nagłówek. Standardem jest umieszczenie na górze dokumentu w lewym rogu danych nadawcy lub autora. W prawym rogu zwyczajowo umieszczamy natomiast datę powstania dokumentu i miasto.
Pozornie trudne lub niemożliwe do wykonania zadanie w rzeczywistości jest bardzo proste. Poniżej pokażę jak można to zrobić w popularnym edytorze tekstów jakim jest Microsoft Word. Załączone zrzuty ekranu pochodzą z wersji 2007. Ten sam mechanizm działa jednak w innych wersjach edytora będącego częścią pakietu Microsoft Office, jak również w innych zaawansowanych edytorach tekstu - na przykład w darmowym OpenOffice.
Pierwszą rzeczą jaką musimy sprawdzić, jest ustawienie widoczności linijki
na ekranie powyżej linijka jest ukryta. Aby ją pokazać musimy wybrać menu "View/Widok" a następnie zaznaczyć checkbox "Ruler/Linijka" - tak jak na ekranie poniżej.
Kiedy mamy już dostępną linijkę wpisujemy tekst który ma się pojawić w lewym górnym rogu.
Następnie klikamy 2x w linijkę w miejscu gdzie kończy się dostępny (biały) obszar. Wyświetla się okienko jak na ekranie poniżej.
Pozornie trudne lub niemożliwe do wykonania zadanie w rzeczywistości jest bardzo proste. Poniżej pokażę jak można to zrobić w popularnym edytorze tekstów jakim jest Microsoft Word. Załączone zrzuty ekranu pochodzą z wersji 2007. Ten sam mechanizm działa jednak w innych wersjach edytora będącego częścią pakietu Microsoft Office, jak również w innych zaawansowanych edytorach tekstu - na przykład w darmowym OpenOffice.
Pierwszą rzeczą jaką musimy sprawdzić, jest ustawienie widoczności linijki
na ekranie powyżej linijka jest ukryta. Aby ją pokazać musimy wybrać menu "View/Widok" a następnie zaznaczyć checkbox "Ruler/Linijka" - tak jak na ekranie poniżej.
Kiedy mamy już dostępną linijkę wpisujemy tekst który ma się pojawić w lewym górnym rogu.
Następnie klikamy 2x w linijkę w miejscu gdzie kończy się dostępny (biały) obszar. Wyświetla się okienko jak na ekranie poniżej.
zaznaczamy Alignment->Right i zatwierdzamy klikając OK. Następnie ustawiamy kursor na końcu edytowanej linijki tekstu, nacikamy TAB i wpisujemy miejscowość i datę. Efekt końcowy wygląda następująco.
Powodzenia!
Subskrybuj:
Posty (Atom)